رازهای طلایی زندگی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
رازهای طلایی زندگی
نوشته شده در شنبه 17 مرداد 1394
بازدید : 355
نویسنده : تیرداد

1-اهداف بزرگ

بعضی افراد اعتقاد دارند برای رسیدن به خوشبختی باید اهداف بزرگی در زندگی داشته باشند اما روانشناسان معتقدند مهم نیست که چه شغل یا هدفی داشته باشید؛ همین که کاری را با رضایت انجام دهید باعث خوشحالی شما می شود. شاید شما هیچ پیشرفتی که از نظر دیگران چشمگیر باشد در زندگی نداشته باشید یا هدفی که برای خود مشخص کرده اید چندان بزرگ یا ایده آل نباشد اما همین که کاری را که انجام می دهید با تلاش فراوان و رضایت کافی باشد باعث خوشحالی و در نهایت احساس خوشبختی شما می شود.

۲-خوشبختی و سرنوشت

خیلی از مردم فکر می کنند که خوشبختی تنها چیزهایی است که افراد در زندگی به دست می آورند و در واقع جزئی از سرنوشت آدم هاست؛ برای مثال ازدواج موفق, پول و یا نقل مکان به جایی جدید به معنای خوشبختی است. بدون شک مواردی مانند اینها می توانند باعث خوشحالی شوند اما نه به اندازه ای که خیلی ها فکر می کنند. خوشبخت بودن رابطه مستقیمی با این دارد که شما چگونه فکر و زندگی می کنید. خوشبختی نقطه پایان مسابقه زندگی نیست بلکه وسیله و راهی برای زندگی است.

۳-رضایت زود هنگام از شرایط

بیشتر مردم, خود را به سرعت با تغییرات مثبت در زندگی تطبیق می دهند و احساس می کنند زمانی که به اهداف خود دست پیدا کرده اند و تغییراتی در زندگی آنها ایجاد شد, به شادی و خوشبختی کامل رسیده اند اما حقیقت این است که «تطابق با موقعیت», بزرگترین مانع برای تداوم خوشحالی و خوشبختی افراد است. خانه بزرگ, ماشین جدید یا کار خوب با مزایای عالی, پیشرفت مهمی در زندگی هستند اما بعد از مدت زمان کوتاهی تکراری می شوند. چرا چنین اتفاقی می افتد؟ دلیل این اتفاق توجه انسان ها به اتفاق ها  چیزهای جدید در زندگی است؛ بعد از مدتی ماشین, خانه و کار برای شما تکراری می شوند و شما به دنبال چیزهای جدیدی می گردید. بهترین روش برای مبارزه با این اتفاق این است که از تطبیق خود با شرایط و راضی شدن از آنها جلوگیری و همیشه برای رسیدن به موقعیت بهتر, هرچند کوچک, تلاش کنید. همچنین برای عادت نکردن به هر چیزی می توانید از هر اتفاقی یک موقعیت جدید برای خود بسازید؛ حتی وقتی احساس کسالت یا بی حوصلگی دارید با تغییر دکوراسیون خانه می توانید این را تجربه کنید.

۴-توجه به احساس های منفی

گاهی اوقات احساس های منفی تاثیر بیشتری از نوع مثبت آن روی افراد دارند. تحقیقات نشان داده که مردم واکنش یکسانی به برنده شدن مبلغ اندکی در قرعه کشی بانک و گم کردن همان مبلغ ندارند؛ معمولا گم کردن تاثیر بیشتری بر روحیه فرد دارد تا به دست آوردن همان چیز. احساس های منفی تاثیرات تخریب کننده ای بر رفد دارد زیرا می داند که مشکلی وجود دارد و هرطور شده باید آن را رفع کند؛ در نقطه مقابل, احساس مثبت زمانی اتفاق می افتد که شما یا چیزی را برنده شده اید یا به احساس خوشحالی از داشتن چیزی که می خواستید, رسیده اید. زمانی که احساس های مثبت در فرد افزایش پیدا می کند, احساس های منفی شانس زیادی برای تخریب روحیه فرد و رضایت از زندگی ندارند.
با این حال احساس های مثبت نمی توانند از شما در مقابل احساس های منفی به طور کامل محافظت کنند اما می توانند تاثیر احساس هاس منفی را در طولانی مدت از بین ببرند. البته این قضیه نمی تواند در مورد افراد افسرده یا کسانی که نا هنجاری های روانی شدیدی دارند, صدق کند.

۵-فقط و فقط لذت از دنیا

بعضی از افراد فکر می کنند خوشبختی فقط و فقط مختص کسانی است که به فلسفه اذت بردن از دنیا معتقدند و بس اما خوشحالی تنها یک اتفاق بسیار خوش آیند در زندگی نیست. در حقیقت, حتی کار کوچکی مانند کمک به دیگران, برخلاف تصور افراد معتقد به فلسفه لذت از دنیا, راهی مستقیم برای ایجاد احساس خوشحالی در فرد است. معمولا بیشتر مردم وقتی به صورت داوطلبانه به فرد دیگری کمک می کنند احساس خوشحالی زیادی از این کار دارند و برخی از آنها با این کار احساس آرامش می کنند. تحقیقات پزشکان نشان داده حتی کمک مالی در حد نوشتن و دادن یک چک, فعالیت هایی را در مغز ایجاد می کند که باعث ایجاد احساس خوشایند رضایت در فرد می شود.

۶-یک راه برای همه

بسیاری از افراد تصور می کنند, یک راه برای رسیدن به خوشبختی وجود دارد که برای همه کاربرد دارد اما اگر به دنبال راه یا اکسیری جادویی برای دست یافتن به شادمانی هستید باید ناامیدتان کنیم چون چیزی وجود ندارد که بتواند همه افراد را به خوشحالی و خوشبختی برساند. حتی روشهایی که روانشناسان و مشاورین خانواده برای شاد بودن به افراد می کنند بعد از مدتی مثل یک عادت شده و فرد تلاشی برای ادامه آن نمی کند و حتی در طولانی مدت ممکن است آن را فراموش کند. در عوض نکته های کوچکی برای رسیدن به خوشبختی و احساس شادی وجود دارد که بد نیست آنها را امتحان کنید:
-فعالیت معنا داری را انتخاب کنید؛ فعالیتی که به شما احساس ترقی و موفقیت, مشارکت, خوش بینی و بخشش منتقل کند. مطمئنا زمانی که فعالیتی را انتخاب کنید که به علائق شما ربط داشته باشد موفق تر خواهید شد. همچنین این کار باعث می شود تا شما خود را با شرایط تطبیق بدهید.
-توانایی هایتان را تشخیص دهید و سعی کنید محکم در راهتان قدم بردارید تا به بهترین نتیجه برسید.
-فعالیت هایتان را از هم جدا کنید. برای رسیدن به خوشبختی باید مراقب باشید تا هیچ کاری بر دیگری تاثیر نداشته باشد و مزاحم دیگری نشود.
-زمانی که به خواسته هایتان رسیدید روی آنها تمرکز کنید تا زندگی معنادار و خوشایندی داشته باشید.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
سحر در تاریخ : 1394/5/18/7 - - گفته است :
سلام وبت خیلی اموزنده بود ممنون از این که امدی وبلاگم

<-CommentGAvator->
sahel در تاریخ : 1394/5/18/7 - - گفته است :
خیلی خوب


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: